تلفن : 36342222-071

کاشت دندان این روزها جزء درمان های اصلی دندانپزشکی محسوب می شوند. با میزان موفقیت بسیار بالا و عوارض جانبی کم ، بیماران می توانند انتظار بازگشت به روال عادی زندگی خود را بلافاصله پس از درمان ایمپلنت داشته باشند. به عنوان یک راهنمای کلی دندانپزشک شما انتظار دارد ایمپلنت ها حداقل برای 10 سال در سرویس باقی بمانند در بسیاری از موارد فراتر از چارچوب زمانی که انتظار می رود کار می کنند. ایمپلنت های دندانی تیتانیومی طی چند دهه گذشته تکامل یافته اند. از سال 1960 مطالعات زیادی انجام شده که نشان می دهد ایمپلنت ها برای بیش از چند دهه باقی می مانند .

بیماران اولیه ایمپلنت های دندانی بیشتراز 42 سال با ایمپلنت های خود در شرایط مطلوب در حال زندگی هستند. ایمپلنت ها دارای میزان بسیار بالایی از موفقیت هستند با این حال در موارد نادر شکست ممکن است رخ می دهد. در شرایطی مانند از دست رفتن استخوان اطراف ایمپلنت و یا عفونت طول عمر ایمپلنت کاهش می یابد. طول عمر حداقل ۱۰ سال برای ایمپلنت ها منطقی به نظر می رسد.

پس از این مدت زمان به علت ساییدگی ، فشارهای جویدن و نیروهای بیولوژیکی که ایمپلنت ها هر روز در معرض آن هستند. تخریب اجزا نگهدارنده ممکن است رخ دهد. عوامل خطر مانند استعمال دخانیات و آسیب پذیری به بیماری های لثه دو عامل کلیدی تاثیرگذار بر طول عمر ایمپلنت هستند. حفظ بهداشت مطلوب دهان و دندان ،چکاپ های دوره ای و سبک زندگی غیر سیگاری از عوامل اقزایش طول عمر ایمپلنت دندانی هستند.

اهمیت نقش درمانگر

مانند تمام اعمال جراحی دندانی مهارت، تخصص و تجربه دندانپزشک برای اطمینان از جایگذاری موفق ایمپلنت دندانی و به حداقل رساندن ریسک شکست مهم است. و همینطور دندانپزشک ماهر در زمینه پروتز های دندانی قادر به رساندن شما به یک نتیجه خوب است.

فاکتورهای خطر

برخی از شرایط موجود مانند دیابت کنترل نشده آسیب پذیری به بیماریهای لثه یا عادت سیگار کشیدن می تواند بر سلامت ایمپلنت از نظر موفقیت و طول عمر تاثیر بگذارد.

پس با انتحاب دندانپزشک ماهر و با بهداشت خوب دهان و دندان و مراقبت از ایمپلنت ها شبیه دندان طبیعی شما می توانید حداکثر استفاده را از ایمپلنت خود بکنید که به طور بالقوه می تواند به معنای مادام العمر باشد.